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dc.contributor.advisor1Assumpção, Simone Silva Pires de-
dc.creatorDias, Cíntia Alves-
dc.date.accessioned2016-12-14T16:38:33Z-
dc.date.available2016-12-14T16:38:33Z-
dc.date.issued2013-05-16-
dc.identifier.urihttp://dspace.unipampa.edu.br/jspui/handle/riu/697-
dc.description.abstractThe main goal of this paper is to discuss how the personality traits extroversion and introversion, as affective factors that condition behavior, can influence the learning of ESL. The investigation focused on the possible correlation between these personality traits and dropout rates in an pre-service teacher education undergraduate course in Brazil. Data collection was carried out by distributing 20 quizzes to students divided into two different groups: 10 students of Portuguese and English as a second language, and 10 students who eventually gave up the second language. Our hypothesis was that the first group would be more extroverted than the second, since most researchers claim that extroverts tend to be better learners. The results proved no correlation between dropout rates and extroversion-introversion personality traits. Both groups were predominantly extroverted in their personal lives but presented characteristics of introverts in the language classes.pt_BR
dc.language.isoenpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Pampapt_BR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectLettersen
dc.subjectPersonalityen
dc.subjectIntroversionen
dc.subjectExtroversionen
dc.subjectDropout ratesen
dc.subjectESLen
dc.subjectLetraspor
dc.subjectPersonalidadepor
dc.subjectIntroversãopor
dc.subjectExtroversãopor
dc.subjectEvasãopor
dc.subjectESLpor
dc.titleThe role of personality in esl learningen
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursoen
dc.subject.cnpqCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES-
dc.description.resumoO objetivo principal deste artigo é discutir como os traços de personalidade extroversão e introversão, enquanto fatores afetivos que condicionam o comportamento, podem influenciar a aprendizagem de inglês como segunda língua. A investigação focou na possível correlação entre esses traços de personalidade e a evasão em um curso de licenciatura. A coleta de dados foi realizada mediante a distribuição de 20 questionários a estudantes de dois grupos diferentes: 10 alunos de português e inglês, e 10 alunos que acabaram desistindo do inglês. Nossa hipótese era de que o primeiro grupo seria mais extrovertido do que o segundo, uma vez que a maioria dos pesquisadores afirma que extrovertidos tendem a ser melhores aprendizes. Os resultados provaram não haver correlação entre evasão e extroversão-introversão. Ambos os grupos eram predominantemente extrovertidos em sua vida pessoal, mas apresentavam características de introvertidos nas aulas de inglês.-
dc.publisher.departmentCampus Bagé-
???org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.appears???Licenciatura em Letras - Português

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TCC Cíntia Alves Dias (2).pdfTrabalho de Conclusão de Curso apresentado como requisito parcial para aprovação no componente curricular Trabalho de Conclusão de Curso513.61 kBAdobe PDF???org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.view???


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