???jsp.display-item.identifier???
https://repositorio.unipampa.edu.br/jspui/handle/riu/1719
???org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.full???
???org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.dcfield??? | ???org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.value??? | ???org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.lang??? |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Dinardi, Ailton Jesus | - |
dc.creator | Oliveira, Mônica Almeida de | - |
dc.date.accessioned | 2017-06-20T13:05:19Z | - |
dc.date.available | 2017-06-20T13:05:19Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.unipampa.edu.br/jspui/handle/riu/1719 | - |
dc.description.abstract | The purpose of this article is to present, through a documentary analysis, a study on the valuation of professionals in education throughout history and Goal 17 of PNE (National Plan of Education) aiming to guarantee the valuation of primary education professionals, making A brief survey of the history of these professionals, analyzing factors that influence their valuation, such as: training, career plan and compliance with the National Salary Floor Law. Throughout the discussions, the qualitative differences presented by the PEE (State Education Plan) of Rio Grande do Sul and the PME (Municipal Education Plan) of the municipality of Uruguaiana in relation to the PNE (Goal 17) were discussed. It can be concluded that the PNE, as well as the other documents of the federative entities, which aim to stimulate discussions about the possibility of effectively materializing the valuation of professionals in education, providing the guarantee of the expected valuation. | en |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language.iso | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal do Pampa | pt_BR |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/ | * |
dc.subject | Piso Salarial Nacional | pt_BR |
dc.subject | Plano Nacional de Educação | pt_BR |
dc.subject | Valorização profissional | pt_BR |
dc.subject | Professor | pt_BR |
dc.subject | Science of nature | en |
dc.title | Valorização dos profissionais em educação prevista no plano nacional de educação | pt_BR |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso | pt_BR |
dcterms.title | Valorization of professionals in education estimated in the national education plan | en |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS | - |
dc.description.resumo | O presente artigo tem por objetivo apresentar, através de uma análise documental, um estudo sobre valorização dos profissionais em educação ao longo da história e da Meta 17 do PNE (Plano Nacional de Educação) que objetiva garantir a valorização dos profissionais da educação básica, fazendo um breve apanhado da história desses profissionais, analisando fatores que influenciam a valorização dos mesmos, tais como: formação, plano de carreira e cumprimento da Lei do Piso Salarial Nacional. Ao longo das discussões procurou-se discutir as diferenças qualitativas apresentadas pelos PEE (Plano Estadual de Educação) do Rio Grande do sul e do PME (Plano Municipal de Educação) do município de Uruguaiana em relação ao PNE (Meta 17). Pode-se concluir que o PNE, bem como os demais documentos dos entes federativos, que estes objetivam incitar discussões sobre a possibilidade de concretização efetiva da valorização dos profissionais em educação, proporcionando a garantia da valorização esperada. | - |
dc.subject.keyword | Ciências da Natureza | pt_BR |
dc.rights.licence | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.publisher.department | Campus Uruguaiana | - |
???org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.appears??? | Licenciatura em Ciências da Natureza |
???org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.files???
???org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.file??? | ???org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.description??? | ???org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.filesize??? | ???org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.fileformat??? | |
---|---|---|---|---|
Mônica de OIliveira.pdf | 578.69 kB | Adobe PDF | ???org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.view??? |
???jsp.display-item.text3??? ???jsp.display-item.license???